Curs Zero de Química per a l'Enginyeria

Fitxa del curs

TÍTOL: Curs zero de química per a l’enginyeria

DATES CURS:  Del 4 al 8 de setembre de 2023

DURADA: 20 hores

HORARI:  De 15:00h a 19:00h

LLOC: Aula 01 – Campus Igualada (Pla de la Massa, 8) i online

PREU: 40€

PERIODE DE MATRÍCULA: Del 14 al 31 de juliol de 2023

LLOC DE MATRÍCULA: Seu Electrònica UdL

INFORMACIÓ I CONSULTES: Secretaria acadèmica del campus Universitari Igualada-UdL (Av. Pla de la Massa, 8 – Igualada)

* El curs no s’oferirà si no hi ha un mínim de 10 alumnes matriculats

Objectiu

La química és la base fonamental de moltes de les assignatures que s’impartiran al llarg de la formació en els graus d’Enginyeria Química, Enginyeria en Organització Industrial i Logística, Enginyeria Mecànica, Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica, Enginyeria de l’Energia i Sostenibilitat. Actualment, el perfil dels estudiants que accedeixen  a aquest grau és molt divers, i per tant amb coneixements bàsics de química també molts diferents.

Per això l’objectiu bàsic del curs és el de recordar i repassar els conceptes de química general, que s’han realitzat al llarg del període d’ensenyament obligatori i també durant el Batxillerat, i  pels alumnes que provenen d’algun cicle formatiu de Grau Superior. Intentant d’aquesta manera igualar els nivells de coneixement en aquesta àrea, i així garantir un seguiment adequat de les assignatures relacionades amb la branca química.

A qui va adreçat?

• Estudiants que provenen de Cicles Formatius de Grau Superior i accedeixen a qualsevol de les titulacions de grau de l’EPS.
  • Estudiants que provenen de Batxillerat en Humanitats i Ciències Socials i accedeixen als estudis de les titulacions de grau de l’EPS i que no hagi cursat química durant el Batxillerat.
  • Qualsevol estudiant de nou ingrés que accedeixi a qualsevol titulació de grau de l’EPS i vulgui reforçar els seus coneixements de química.

Els estudiants de nou ingrés podran realitzar un test d’autodiagnosi, per avaluar el seu nivell i, per tant, la conveniència de matricular-se en aquest curs.

Qui l'imparteix?

Coordinadora del curs: Dra. Esther Bartolí

Professorat del curs:

• Mercè Solé
  • Irene Compte

Estructura i Metodologia

El curs s’imparteix durant 20 hores en el mes de setembre.

El curs s’organitza en 5 sessions de 4 hores.

Es realitzarà en format híbrid (presencial i/o campus virtual).

La sessió del divendres es realitzarà al laboratori de química (millor de forma presencial), pel que no pugui es pot connectar a l’enllaç: https://cv.udl.cat/portal/directtool/4253f368-7dfc-4fea-a22b-1efd03548579/

L’enfoc és eminentment pràctic. En cadascuna de les sessions de 4 hores s’abordarà un dels temes del programa, presentant primer, i breument, els coneixements teòrics bàsics, per abordar tot seguit el plantejament i resolució de problemes a l’aula (bé individualment o en grup).

Fonaments de Química

1. Conceptes bàsics: Massa atòmica, concepte de molècula i nombre d’Avogadro, Mol, Massa molecular, fórmules empíriques i moleculars.
  2. Formulació i nomenclatura dels compostos inorgànics i orgànics més comuns.
  3. Mescles i solucions: Classificació. Solubilitat. Unitats de concentració. Dilucions
  4. Ajust de reaccions químiques. Reaccions àcid-base i de precipitació. Ajust i equacions químiques. Reactiu limitant.

Nom
Escola Politècnica Superior - campus Igualada