Sharp Mz 700 Personal Computer

Cessió per part de l'empresa IFR Group.

IFR Group neix a la ciutat de Lleida el 1985 i expandeix ràpidament la seva àrea de negoci a tot el territori nacional.

Més de 35 anys d'experiència i una trajectòria de creixement sostingut ha situat IFR Group com a empresa consultora tecnològica de referència en Solucions Globals de Gestió Empresarial Microsoft Dynamics 365, i és una de les principals partners en solucions Microsoft Dynamics 365 per a grans organitzacions a Espanya.

La col·laboració de IFR Group amb l’Escola Politècnica Superior (EPS) ve de lluny i es forta i consolidada: l’any 2006 es duu a terme el primer curs coorganitzat per l'EPS i IFR Group amb la possibilitat de becar dos dels alumnes participants perquè finalitzin els estudis a Dinamarca. IRF es empresa patrocinadora de la FIRST LEGO League des de la seva primera edició, l’any 2012 i participa activament amb altres activitats de l’escola com ara l’EPS Company Corner o l’IT  dating.

Història

El MZ-700 va ser un ordinador fabricat per l'empresa Sharp Corporation (Japó) el 1982. L'MZ-700 disposava sèrie d'un espai reservat a la carcassa per a un reproductor de casset i un altre per a un plotter (específics de l'empresa).

En funció dels connectors i perifèrics que s'incloïen a la carcassa va arribar a tenir cinc models diferents ,tots de 64K de RAM.

El MZ-700 incorporava un processador Z80, 64K de RAM (en vuit IC,s), 4K de VRAM i 8K de ROM (4K per al sistema operatiu i 4K per al generador de caràcters). Segons el manual, la ROM del generador de caràcters és de 2K (l'IC té 2K lliures). Disposava d'un mode text, una gràfica amb vuit colors i so intern. El teclat era de gran qualitat. No disposava de BASIC a la ROM. En encendre'l s'accedia a un sistema operatiu que permetia carregar el programari d'una cinta de casset, ja fos BASIC, aplicació o joc. També permetia utilitzar impressores i reproductors de casset externs.

A la part posterior tenia un connector RF per a TV en color, un connector RCA de vídeo compost (amb un selector B/N o color), un connector DIN-8 de vídeo en color RGB, dos connectors jack per al reproductor de cassette i dos connectors per a joystick. També hi havia un port d'expansió (I/O BUS) i un port d'impressora.

Darrera modificació: